default-header

Vervanging hartklep via de lies (melody valve )

Home Forums De jongere hartpatiënt Vervanging hartklep via de lies (melody valve )

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Ik heb op mijn 12e een donor klep gekregen bij me aorta. Nu 18 jaar later is hij aan vervanging toe i.v.m met vernauwing en lekkage. 22 sept ben ik aan de beurt. Ze gaan de klep vervangen via me lies. Een stent is het, het is een kant en klare hartklep. Melody valve noemen ze het. Het is gemaakt van een hartzakje van een geit. Ze brengen dat in via me lies en brengen het oo de plaats van me oude klep en de nieuwe klep duwt de oude klep opzij en kapot. De oude klep blijft gewoon zitten die dient als anker voor de nieuwe klep. Na 2 dgn mag ik weer naar huis. Veel beter dan een openhartoperatie. Ze doen deze methode nu ongeveer 7 jaar. Heeft iemand toevallig dit al eens ondergaan? Zo ja wat waren je ervaringen

#92724 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Nathalie,

Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Kijk even in je inbox.

Groetjes,
    Annemarie

#92765 Reageer
    Angelagabriella
    Gast

Goedenavond,

Zou ik hier misschien ook meer informatie over kunnen krijgen?

Groetjes Angela.

#92768 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Angela,

Misschien dat Hartpatiënten Nederland info hierover heeft.

Groet,
    Annemarie

#92769 Reageer
    Lotje
    Gast

Hallo Angela,
    Mijn schoonmoeder heeft 4 jaar geleden ook via de lies een nieuwe klep gekregen. Vanwege haar hoge leeftijd [toen 87] werd hier voor gekozen omdat een openhartoperatie te zwaar zou zijn. Zij is heel snel hersteld en de kwaliteit van leven werd voor haar een stuk beter..
    Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren.
    Groetjes, Lotje.

#92773 Reageer
    nathalie1985
    Gast

Wat wil je weten? Ik mag me aanstaande maandag al melden. Wwas iemand uitgevallen dus mog ik die plek innemen.

#92784 Reageer
    JeroenS
    Gast

Ik heb geen vragen voor je, maar wil je wel heel veel succes toewensen!

#92785 Reageer
    Angelagabriella
    Gast

Goedenavond,

Dank voor jullie reacties.
    Ik zou heel graag willen weten of deze techniek via de lies ook kan na een eerdere openhart operatie en al een eerdere vervanging aan de aorta klep.
    Mijn vader ligt nu 15 dagen in het ziekenhuis wij leven momenteel tussen hoop en vrees ik heb in deze 15 dagen 5 verschillende diagnoses gehad die vervolgens weer werden ontkracht.
    Vanavond heb ik na veel aandringen toch een arts kunnen spreken nu is ons vanavond verteld dat mijn vader een verdikte aorta klep heeft die al reeds was vervangen en er is een ontsteking die behandeld wordt met antibiotica welke of waar de ontsteking exact zit konden ze ons na 15 dagen nog steeds niet vertellen ;(((((( mijn vader verzwakt momenteel hij eet niet en slaapt nauwlijks ook wordt er gezegd dat hij waarschijnlijk een longontsteking heeft en ook nog even op de valreep copd gold 2 ik ben echt radeloos ook door de steeds verschillende reacties van de verpleging heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

#92786 Reageer
    Angelagabriella
    Gast

Hallo Lotje,

Ik heb mijn situatie in het kort onder jullie berichten geplaatst.

Groetjes Angela.

#92788 Reageer
    Lotje
    Gast

Nathalie,
    Ik wens je het beste voor morgen.
    Horen we hier nog van je?
    Groetjes,Lotje.

#92797 Reageer
    nathalie1985
    Gast

Ik was een weekje op vakantie net weer terug. De vervanging van de aortaklep kan alleen via de lies als je al eerder een openhartoperatie hebt gehad. Als je je eigen kleppen nog hebt kan dat niet. Ik heb op mijn 12e een donorklep gekregen bij me aorta en die is nu aan vervanging toe. Dus zoals ik het lees kan deze techniek ook bij jou vader. Zou het eens aan de artsen vragen. Heel veel sterkte

#92798 Reageer
    nathalie1985
    Gast

Dankje. Net terug van een weekje vakantie.
    Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden.

Groetjes

#92800 Reageer
    Angelagabriella
    Gast

Dank je dit ga ik zeker morgen vragen.
    Jij ook heel veel sterkte gewenst.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Vervanging hartklep via de lies (melody valve )
Je informatie: