default-header

Last van staaldraad?

Home Forums De jongere hartpatiënt Last van staaldraad?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hi iedereen!

Mijn eerste berichtje hier, spannend. En dan kom ook ik gelijk met een vraag aanzetten…

Ik heb namelijk behoorlijk last van die staaldraad door mijn borstbeen. Sinds de operatie zes maanden geleden voel ik het draad al zitten. In het begin deed het behoorlijk pijn, maar nu is het vooral een irritant gevoel. Daarbij lijkt het erop dat de huid eroverheen ook steeds dunner word. Bij iedere beweging zie en voel ik mijn huid over iets donkers bewegen en het steekt op sommige punten best ver naar voren. De chirurg wil hem er wel uithalen, maar daar wil ik mee wachten tot einde van het jaar (als ik mijn studie heb afgerond).

Zijn er hier mensen die ook zo’n last hebben van die draad? Is de huid eroverheen bij jullie ook zo dun?

Groetjes, Stefanie

#92694 Reageer
    Arcos1
    Gast

Hi Stefanie,

Wat lijkt me dat vervelend die pijn!
    Bij mij zitten de draden er ook nog en nu na een jaar gelukkig nog geen pijn, hopelijk blijft dat zo! Moet niet op mijn buik gaan liggen want dan voel ik wel een vervelende druk maar of dat daar aan ligt? Ze noemen het ook wel ‘ijzerdraadpijn’ en heb toen van de Thoraxchirurg vernomen dat ze dit eruit kunnen halen als het erg pijn begon te doen.
    Hoop voor je dat je tot het einde van het jaar niet ál teveel last meer gaat krijgen en daarna gauw eruit! Sterkte!

Liefs,

Joyce

#92697 Reageer
    stefania
    Gast

Hi Joyce!

Wat fijn dat jij geen last hebt van die draden. Dan zou ik me er verder ook niet druk om maken. Het zou raar zijn als de pijn na een jaar nog op zou komen, dat lijkt me sterk. De draden zijn bij mij ook heel duidelijk zichtbaar. Op meerdere punten steken er knoopjes ‘uit’. Alles wat er tegenaan komt is vervelend. Ik kan ook (nog) niet op mijn buik liggen, maar dat was daarvoor ook al niet prettig. Dat heeft misschien toch meer te maken met dat al je lichaamsgewicht op je hart drukt? Ik hoop dat dat vervelende gevoel op den duur ook vanzelf overgaat bij jou!

Groetjes, Stefanie

#92698 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

Zit er al bijna 20 jaar in en nooit last van gehad.
    Zoals jij het beschrijft, moet het er bij jou gewoon uit,

#131868 Reageer
    Roland
    Gast

Hier hetzelfde.
    Iets meer dan een jaar geleden open geweest voor een nieuwe hartklep.
    Heb er ook veel last van.
    Kan ook niet op mijn buik liggen.
    Heb volgend jaar afspraak met de cardioloog.
    Ga hem vragen of het eruit kan.
    Borstbeen zit alang aan elkaar.

Mvg. Roland.

#132208 Reageer
    Sacha Wolterbeek
    Gast

Ik heb 2 jaar geleden een hartoperatie gehad en een nieuwe hartklep gekregen, maar heb veel last van mijn borstbeen, slik paracetamol hiervoor
    Ik ben pas op controle geweest, en de Cardioloog zegt dat er wat staaldraad uitsteekt rechts, maar links heb ik ook pijn maar dat is meer kraakbeen
    dat wat verkalkt is.
    Nou kan het staaldraad onder narcose verwijderd worden, omdat ze nog al moeten trekken.

Ik ben ook hypermobile . Ze weten ook niet of de operatie gaat helpen tegen de pijn, dus is moeilijk om te beslissen ook omdat je weer onder narcose
    moet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Last van staaldraad?
Je informatie: