default-header

Re:lichamelijke klachten

Home Forums De jongere hartpatiënt lichamelijke klachten Re:lichamelijke klachten

r.spilker
Deelnemer

hee sjoerd,

ik zou inderdaad de jaarlijkse echo laten doen, al is het maar voor de zekerheid.

het tietze verhaal kun je naar mijn mening echt afschrijven, zoals ik al zei in mijn vorige bericht dat een vriend van mij hier ook aan lijd. maar jou klachtenscala is niet te vergelijken met tietze.

ik zal je vertellen dat ik ook ongeveer tussen de 3 en 3 1/2 gram heb gebruikt in zeer korte tijd, heb ook echt geen idee waarom ik ooit zoveel gedaan heb. maar ik denk dat het er bij mij aan lag dat ik mijn eigen grenzen niet kende. sindsdien ben ik wel wat terughoudender met alles ( drugs is taboe sinds mijn klachten ) maar bijvoorbeeld met alcohol en hasj.
ik heb die avond geen druppel alcohol gedronken.

ik heb toendertijd ook via mijn longarts een doorverwijzing moeten krijgen naar een cardioloog, dit omdat mijn huisarts zei dat het allemaal maar tussen de oren zat en dat ik leed aan hyperventilatie. nadat ik verzocht heb dit te laten onderzoeken ( waar dus helemaal geen hyperventilatie aan te pas kwam ) heb ik dus inderdaad ook een echo, mri scan, inspanningsonderzoek en meerdere ecg’s gehad.
de eerste ecg’s waren best schrikwekkend, dit omdat er aangegeven werd dat ik allerlei geleidingsstoornissen had en mijn hartspier onvoldoende zuurstof kreeg.
waarop de huisarts antwoordde ( ach johh, die apparaten kunnen het ook weleens mis hebben ).

het is in ieder geval schandalig dat je zelf zo gigantisch veel moeite moet doen om gehoord te worden door een arts.
ik denk dat het in ons geval ook gewoon aan de leeftijd ligt dat ze ons niet verder willen helpen.
ik weet ook dondersgoed dat het mijn eigen schuld is geweest hoe ik me nu voel, maar om iemand iedere keer weg te wuiven alsof het tussen de oren zit vind ik niet kunnen.

ik ben blij te horen dat bij jou de pijn maandelijks afneemt, ik wou dat dat bij mij ook het geval was.
het gaat bij mij met ups en downs, maar vooral met downs…
op dit moment gaat het helemaal niet zo lekker met me, ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever. ik werk nu maar 2 dagen per week ( wel 9 uur per dag ).
en eigenlijk een paar dagen voordat ik moest beginnen sloeg het noodlot weer toe.
ik heb 2 dagen achter elkaar niet geslapen, dit heb ik nog nooit gehad.
dag 3 ( gisternacht ) ben ik rond 3 uur in de nacht inslaap gevallen en 07:45 weer wakker geworden. ook weer weinig slaap dus, misschien heeft het wat met de warmte te maken. ik zie aankomende week wel weer hoe het gaat.

wat doet een internist eigenlijk als ik vragen mag?

mvg, ramon