Volgens mij is het niet zo dat Ziggurat omgekeerd reageert. Sterker nog hij beargumenteert vanuit verschillende uitgangspunten waarom dat hij voor orgaandonatie is, al is die van de ‘gezelligheidssituatie’ natuurlijk eerder een beetje flauwe humor (zeg daar dan iets over), maar ik vermoed dat dat meer zegt over hoe hij zelf denkt over de connectie tussen lichaam en geest en persoonlijk deel ik dat vermoeden. Maar dat kan ik noch bewijzen noch ontkrachten.
Ziggurat zijn opmerking wat betreft de verandering van de persoonlijkheid van mensen na een orgaantransplantatie is geen omgekeerd argument daar het uberhaupt geen argument is. Het is kritiek op het vooropgestelde uitgangspunt dat een verandering in iemands persoonlijkheid per definitie gekoppeld dient te worden aan de ziel die meegetransplanteerd wordt. Maw. Met die opmerking probeert hij duidelijk te maken dat het wellicht omgekeerd redeneren is waneer je per definitie uitgaat van de meetransplantatie van de ziel en vanuit dat standpunt alle relevante waarnemingen verklaart.