Kerstkaarten.
Vorige week heb ik de nodige kerstkaarten geschreven en verstuurd. Ieder jaar neem ik me voor wat kritischer het adresboekje door te nemen. Maar toch vind ik het steeds moeilijk om het besluit te nemen bepaalde contacten te schrappen. Ik heb het al vaker geprobeerd maar als ik dan toch weer een kaart krijg van die héle verre kennis dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen er niet op te reageren.
Mijn man heeft eind jaren 70 zijn dienstplicht vervuld, hij was van lichting 78-6. Sinds die tijd krijgen wij nog ieder jaar een kaart van een dienstmaat en zijn vrouw. Zij zijn altijd een van de eersten, ik herken het handschrift uit duizenden. Wij zijn op hun bruiloft geweest, dat zal inmiddels zo’n 35 jaar geleden zijn maar sindsdien hebben we ze nooit meer gezien en gesproken. Het is meer een traditie geworden dat wij elkaar een kaart sturen.
Ik blijf een kaart met postzegel toch het persoonlijkst vinden. Maar aangezien ik niet alle hartgenoten een kaartje kan sturen maak ik nu even dankbaar gebruik van het digitale systeem. Dus:
Ik wens iedereen sfeervolle kerstdagen en voor 2016 voorspoed en heel veel gezondheid. Voor degenen die op de wachtlijst staan voor een ingrijpende operatie heel veel sterkte gewenst en probeer de lichtpuntjes te blijven zien.
Bij deze wil ik ook alle hartgenoten die mij morele steun hebben gegeven hartelijk danken.
Een warme kerstgroet,
Annemarie